Kluba Biedriem
Dīlera Ziņas• Jaunais BMW X5• Trešās paaudzes BMW X5, "Sports Activity Vehicle" segmenta pamatlicējs un pasaules tirgus līderis savā klasē, nodrošina jaunus iespaidīga dizaina, liela plašuma, mūsdienīgas daudzpusības standartus, kā arī lielu braukšanas prieku. • Raksturīga pazīme ir pilnveidots virsbūves dizains; iespaidīgs, satraucošs izskats no ... » Lasīt tālāk• BMW Motorrad 90 gadi: 6. daļa - R 37 – BMW dodas sportotOriģinālā R 32 tūlītējie panākumi ļāva BMW kļūt par nopietnu industrijas spēlētāju pat vēl piecus gadus, pirms kompānija sāka izstrādāt tās pirmo automobili, turklāt ikoniskais modelis marku ieveda motoru sporta pasaules augstākajā līmenī. Esiet pazīstami ar R 37… Ar 8,5 zirgspēku 494 cm3 motoru, maksimālo ātrumu 90 km/h un ... » Lasīt tālāk• IELŪDZAM PASAULĒ XTikai Inchcape BM Auto salonā sadarbībā ar BMW Financial Services akcijas piedāvājums BMW X3 modeļiem.* • Dāvanā papildaprīkojums par summu 4999 EUR • Īpašs ikmēneša maksājums sākot no 499 EUR • Pirmā iemaksa tikai 10% un līzinga pavasara maksājumu brīvdienas 3 mēneši Turklāt Kasko + OCTA apdrošināšana visam gadam tikai ... » Lasīt tālāk• PAVASARIS. IEDVESMA. INOVĀCIJAS. INDIVIDUALITĀTE. LABĀKAIS PAVASARA APRĪKOJUMS.Kad esat ceļā, vienmēr ir kas jauns, ko atklāt – skaista pludmale, kalni un ielejas, mājīga kafejnīca ceļa malā. Lai kurp Jūs šogad dotos, vēlamies, lai Jūsu ceļojums ir drošs un interesants, tādēļ esam sagatavojuši īpašus piedāvājumus Jums un Jūsu BMW. Plašais BMW oriģinālo aksesuāru un aprīkojuma klāsts atsvaidzinās ... » Lasīt tālāk• BMW Motorrad 90 gadi, 5 daļa: R32BMW Motorrad 90 gadi. R 32 1922. gadā radīts uz rasēšanas dēļa, BMW pirmais motocikls – R 32 – Berlīnes izstādē 1923. gadā izraisīja īstu sensāciju. Apveltīts ar brīnišķīgu dizainu un ekonomisks ekspluatācijā, R 32 kļuva par pamatakmeni, no kura atspērās visa BMW panākumiem bagātā motociklu vēsture… Foto: R 32: ar ... » Lasīt tālāk |
• BMW Motorrad 90 gadi, 4. daļa - Maksis FricsBMW Motorrad 90 gadi – Maksis FricsLidmašīnu motoru ražotājs BMW savu pirmo motociklu prezentēja 1923. gada izskaņā. Tā radītājs bija aizrautīgais iekšdedzes dzinēju konstruktors Maksis Frics. Vēstures annālēs uz visiem laikiem ierakstīts kā BMW pirmā motomodeļa R32 autors, Frics bija veicis interesantu un notikumiem bagātu profesionālās karjeras ceļu. Dzimis pirms gandrīz 130 gadiem – 1883. gada 1. oktobrī, Maksis Frics Kuhn tvaika mašīnu kompānijai Kanštatē kā māceklis pievienojās, būdams tikai 15 gadu vecs. Tas bija neticami aizraujošs laiks ikvienā jomā, kas saistīta ar inženierzinātnēm un konstruēšanu. No 1902. līdz 1904. gadam viņš mācījās Karaliskajā celtniecības arodskolā Štutgartē–Eslingenē, bet 1906. gadā pievienojās kompānijas Daimler konstruktoru birojam.Dodot lielu ieguldījumu sacīkšu motora izstrādē, kas jau tā pirmajā gadā Mercedes bolīdam palīdzēja izcīnīt uzvaru 1914. gada Francijas Grand Prix, bija likti Frica reputācijas pirmie pamati. Taču Frica lielākā kaislība piederēja kam citam – tā bija aviācija. Galu galā 1903. gadā, kad pasaules preses virsrakstos ielauzās brāļu Vraitu lidojums, viņš bija tikai 20 gadu vecs, dzīvei plaši atvērts jauneklis, un viņam kā neskaitāmiem citiem tālaika jauniešiem savas darba dzīves saisīšana ar tehniku bija vienkārši likumsakarīga. Lai arī lidmašīnu būve tobrīd vēl bija tikai autiņos, milzīgas pārmaiņas 1914. gadā atnesa Pirmā pasaules kara sākums, dodot iespēju tādām kompānijām kā Rapp Motorenwerke – BMW priekštecei. 1916. gadā, nespēdams samierināties ar viņa priekšlikumu noraidīšanu un atbalsta trūkumu no galvenā konstruktora puses, Frics pieteicās darbā Rapp uzņēmumā. Tobrīd debesis bija kļuvušas par vēl vienu karadarbības dimensiju, un gaisa kaujas prasīja nemitīgu tehnikas attīstīšanu. Milzīgs izaicinājums inženieriem bija nemitīgi pieaugošais gaisa kauju augstums. Būtībā jo augstāk kāds no pretiniekiem spēja lidot, jo lielākas bija tā stratēģiskās un taktiskās priekšrocības. Protams, ar nosacījumu, ka motors lielajā augstumā un retinātajā gaisā nezaudēja pārāk daudz jaudas vai, vēl ļaunāk, nenoslāpa. Vēl strādājot Daimler, Frics mēģināja izstrādāt īpaši liela tilpuma motoru ar augstu kompresijas pakāpi, kas atšķirībā no konkurentu dzinējiem nezaudētu tik daudz jaudas. Taču tikai 1917. gadā, pārceļoties uz Rapp, viņam izdevās gūt praktiskus panākumus. 1917. gada pavasarī Reihsvēra komisija apmeklēja Rapp motoru rūpnīcu, lai izlemtu, kuru – Daimler vai Benz – dzinēju nodot licences izgatavošanai Rapp ražotnē. Uzņēmuma direktors Francis Jozefs Pops izmantoja izdevību un ekspertu komisijai nodemonstrēja Frica koncepciju, kaut gan gatavas bija vien skices un nebija pat prototipa. Motors, tā inovatīvais karburators un citas tehniskās detaļas atstāja lielu iespaidu uz komisiju, un Reihsvērs pasūtīja 600 vienību, Rapp Motorenwerke, kam tobrīd nebija pat izmēģinājuma motora, burtiski vienas nakts laikā padarot par svarīgu militāro plānu daļu. Pasūtījumi no militāristiem nāca straumēm: kara beigās bija pasūtīti 3100 IIIa motoru, un Rapp bija kļuvis par BMW. Frica IIIa dzinējs ievērojami pārspēja citus tālaika vācu uzņēmumu ražojumus, un nav šaubu – pateicoties talantīgā, izcilā inženiera pūliņiem, Rapp bija pasargāta no ekonomiska pagrimuma un klusas ieslīdēšanas aizmirstībā. Taču, kad kara konfliktam 1918. gada novembrī bija pielikts punkts, tā iespaids uz Vācijas lidmašīnu un motoru industriju bija graujošs – īpaši BMW, kas 1918. gadā nebūvēja neko citu kā vien Frica izstrādāto IIIa, pazīstamu arī ar BMW IV vārdu. Miera līgums aizliedza lidmašīnu ražošanu uz daudziem gadiem, taču, tieši pirms ierobežojums stājās spēkā, izmēģinājumu pilots Francs Ceno Dīmers no Obervīzenfeldes lidlauka pacēla gaisā DFW 37/III lidaparātu. Viņa lidmašīna bija aprīkota ar BMW IV sešcilindru motoru un 87 minūtes ilgajā lidojumā sasniedza agrāk nepieredzētu 9760 metru augstumu. Lai gan saistībā ar liegumu pievienoties Starptautiskajai Aeronautikas federācijai oficiāli nereģistrēts, tas bija pirmais no daudziem BMW pasaules rekordiem. Sabiedrotie Vācijai lika ne tikai pārtraukt ražošanu, bet arī iznīcināt vai atdot visu, kas bija saistīts ar lidaparātu un motoru izgatavošanu. Tā iespaidā uzņēmuma vadītājs Francis Jozefs Pops sāka aktīvi apsvērt citas iespējas, kas darbiniekiem ļautu saglabāt darbu, un uzdeva Fricam un viņa konstruktoru birojam nākt klajā ar produktiem, kas būtu piemēroti miera laika Vācijai. Tika radīti laivu, automobiļu, kravas auto un motociklu motori. Viens no tiem bija M2B15 jeb tā sauktais bokseris, ko izstrādāja Martins Štolle un ko piegādāja vairākiem motociklu ražotājiem. Taču uzņēmuma vadība uzskatīja, ka BMW spēj daudz vairāk nekā tikai piegādāt motorus, ka kompānijai ir jārada pašai savs oriģinālas konstrukcijas motocikls. Tas bija Frica jauno laiku pirmais lielais uzdevums, un drīz vien – 1923. gadā – pasaulē nāca R32. Pārējais, kā saka, ir vēsture. |