Kluba Biedriem

Lietotājvārds

Parole


Kļūt par BMW Kluba biedru?

Dīlera Ziņas

Jaunais BMW X5

Jaunais BMW X5 • Trešās paaudzes BMW X5, "Sports Activity Vehicle" segmenta pamatlicējs un pasaules tirgus līderis savā klasē, nodrošina jaunus iespaidīga dizaina, liela plašuma, mūsdienīgas daudzpusības standartus, kā arī lielu braukšanas prieku. • Raksturīga pazīme ir pilnveidots virsbūves dizains; iespaidīgs, satraucošs izskats no ... » Lasīt tālāk
 

IELŪDZAM PASAULĒ X

IELŪDZAM PASAULĒ X Tikai Inchcape BM Auto salonā sadarbībā ar BMW Financial Services akcijas piedāvājums BMW X3 modeļiem.* • Dāvanā papildaprīkojums par summu 4999 EUR • Īpašs ikmēneša maksājums sākot no 499 EUR • Pirmā iemaksa tikai 10% un līzinga pavasara maksājumu brīvdienas 3 mēneši Turklāt Kasko + OCTA apdrošināšana visam gadam tikai ... » Lasīt tālāk
 

PAVASARIS. IEDVESMA. INOVĀCIJAS. INDIVIDUALITĀTE. LABĀKAIS PAVASARA APRĪKOJUMS.

PAVASARIS. IEDVESMA. INOVĀCIJAS. INDIVIDUALITĀTE. LABĀKAIS PAVASARA APRĪKOJUMS. Kad esat ceļā, vienmēr ir kas jauns, ko atklāt – skaista pludmale, kalni un ielejas, mājīga kafejnīca ceļa malā. Lai kurp Jūs šogad dotos, vēlamies, lai Jūsu ceļojums ir drošs un interesants, tādēļ esam sagatavojuši īpašus piedāvājumus Jums un Jūsu BMW. Plašais BMW oriģinālo aksesuāru un aprīkojuma klāsts atsvaidzinās ... » Lasīt tālāk
 

BMW Motorrad 90 gadi, 5 daļa: R32

BMW Motorrad 90 gadi, 5 daļa: R32 BMW Motorrad 90 gadi. R 32 1922. gadā radīts uz rasēšanas dēļa, BMW pirmais motocikls – R 32 – Berlīnes izstādē 1923. gadā izraisīja īstu sensāciju. Apveltīts ar brīnišķīgu dizainu un ekonomisks ekspluatācijā, R 32 kļuva par pamatakmeni, no kura atspērās visa BMW panākumiem bagātā motociklu vēsture… Foto: R 32: ar ... » Lasīt tālāk
 

BMW Motorrad 90 gadi, 4. daļa - Maksis Frics

BMW Motorrad 90 gadi, 4. daļa - Maksis Frics BMW Motorrad 90 gadi – Maksis Frics Lidmašīnu motoru ražotājs BMW savu pirmo motociklu prezentēja 1923. gada izskaņā. Tā radītājs bija aizrautīgais iekšdedzes dzinēju konstruktors Maksis Frics. Vēstures annālēs uz visiem laikiem ierakstīts kā BMW pirmā motomodeļa R32 autors, Frics bija veicis interesantu un notikumiem bagātu ... » Lasīt tālāk
 

• BMW Motorrad 90 gadi: 6. daļa - R 37 – BMW dodas sportot

BMW Motorrad 90 gadi: 6. daļa - R 37 – BMW dodas sportot

Oriģinālā R 32 tūlītējie panākumi ļāva BMW kļūt par nopietnu industrijas spēlētāju pat vēl piecus gadus, pirms kompānija sāka izstrādāt tās pirmo automobili, turklāt ikoniskais modelis marku ieveda motoru sporta pasaules augstākajā līmenī. Esiet pazīstami ar R 37…

Ar 8,5 zirgspēku 494 cm3 motoru, maksimālo ātrumu 90 km/h un 120 kg svaru R 32 ātri ieguva droša, viegli vadāma motocikla reputāciju. Tas bija uzticams un vienkārši uzturams tehniskajā kārtībā. Sasnieguši šos pamatmērķus, rūpnīcas talantīgie inženieri drīz vien sāka domāt, kā pilnveidot motoru un šasiju, lai piedalītos sacensībās ar konkurētspējīgu tehniku.

 

Foto: Rūdolfs Šleihers

Spējot pārliecināt kolēģus, ka “sacensības uzlabo sugu”, jauns inženieris un arī aktīvs motoportists Rūdolfs Šleihers tika iecelts par projekta vadītāju, neraugoties uz faktu, ka viņš ar kompāniju bija kopā tikai no 1923. gada.
Pavisam jauns, pat vēl nesasniedzis 30 gadu vecumu, 1924. gadā viņš modelim R 37 izstrādāja pirmās alumīnija sakausējuma cilindru galvas. Būtisks tehniskā progresa priekšnoteikums bija kompānijas bagātā pieredze ar alumīnija sakausējumiem, un R 37, kā arī R 39 viencilindra motors kļuva par pirmajiem sērijveida dzinējiem ar šādām cilindru galvām.
Jau toreiz kopsatiksmei un sacīkstēm domātā tehnika atšķīrās, un, aizraujošās perspektīvas iedvesmoti, inženieri ķērās pie Boxer attīstīšanas, kur vien iespējams, izmantojot zināšanas, kas nāca no pieredzes ar lidmašīnu motoriem. Tas nozīmēja augstākos tehnoloģiju un materiālu standartus. R 32 standarta jauda, izstrādājot R 37 sacīkšu versiju, tika ievērojami palielināta, pareizāk – tā tika praktiski divkāršota, jo 500 cm3 R 37 attīstīja 16 zirgspēku.



Būdams kas daudz vairāk par “tūnētu” R 32, R 37 lepojās ar modernāku gāzu sadales mehānismu, kas turklāt bija droši pasargāts zem cilindru galvu vākiem. Cilindru galvas bija izgatavotas no viegla alumīnija, un motocikliem – lai uzsvērtu to sporta iedabu – tika noņemti lukturi.
R 37 bija nedaudz smagāks par priekšteci, taču lielāka jauda tam ļāva attīstīt savam laikam vairāk nekā respektējamus 115 km/h. Nedaudz pieauga degvielas patēriņš (4 l/100 km), taču to kompensēja ekselentā dinamika. Ar 2900 reihsmarku cenu R 37 tobrīd bija dārgākais motocikls Vācijā. Augstajai cenai bija iespaids uz pārdošanas rezultātiem (periodā no 1925. līdz 1926. gadam tika izgatavoti vien 152 eksemplāri), taču R 32 sporta versija BMW ļāva iesaistīties dažādās sporta aktivitātēs visā pasaulē un palīdzēja nostiprināties kā luksusa motociklu ražotājam.



Panākumi sportā bija svarīgi, lai pierādītu ne vien izturību un tehnisko uzticamību, bet arī apliecinātu motocikla spēju darboties atšķirīgos apstākļos. R 37 panākumi bija tūlītēji un ar paliekošu iespaidu. Francis Bībers 1924. gadā uzvarēja Vācijas čempionātu 500 cm3 klasē, bet gadu vēlāk šo panākumu atkārtoja Rūdolfs Reihs. Lai arī tikai jaunienācējs sportā, BMW baudīja īstu panākumu vilni: 91 uzvara 1925. gadā, 105 uzvaras 1926. gadā un 171 triumfs 1927. gadā. Laikposmā no 1924. līdz 1929. gadam BMW izcīnīja visus iespējamos titulus klasēs līdz 500 kubikcentimetriem.

Taču lielākās ziņas nāca no ārzemēm, kur neviens cits kā Rūdolfs Šleihers BMW sagādāja pirmo starptautisko sacensību titulu, kļūdams par Lielbritānijas sešu dienu sacīkšu uzvarētāju. Šis bija pirmais vācu sportista panākums starptautiskajā arēnā un palīdzeja pievērst uzmanību BMW markai, apliecinot, ka tā jāuztver nopietni. Taču Šleihera triumfs bija tikai pats sākums sacīkšu panākumu vēsturei, kas ar pieaugušu spēku turpinās līdz pat šodienai.



Vēlāk Šleihers bija atbildīgs par motoru izstrādi markas standarta un sacīkšu automobiļiem, taču, pateicoties viņai kaislībai uz inženieriju, viņa aizrautībai ar motoru sportu un vēlmei pierādīt, uz ko spējīgi markas produkti gan uz ceļa, gan ārpus tā, tika sēta sēkla daudziem nākotnes modeļiem, kas dzima, lai apmierinātu braucēju slāpes pēc sacensībām un piedzīvojumiem.