Kluba Biedriem
Dīlera Ziņas• Jaunais BMW X5• Trešās paaudzes BMW X5, "Sports Activity Vehicle" segmenta pamatlicējs un pasaules tirgus līderis savā klasē, nodrošina jaunus iespaidīga dizaina, liela plašuma, mūsdienīgas daudzpusības standartus, kā arī lielu braukšanas prieku. • Raksturīga pazīme ir pilnveidots virsbūves dizains; iespaidīgs, satraucošs izskats no ... » Lasīt tālāk• BMW Motorrad 90 gadi: 6. daļa - R 37 – BMW dodas sportotOriģinālā R 32 tūlītējie panākumi ļāva BMW kļūt par nopietnu industrijas spēlētāju pat vēl piecus gadus, pirms kompānija sāka izstrādāt tās pirmo automobili, turklāt ikoniskais modelis marku ieveda motoru sporta pasaules augstākajā līmenī. Esiet pazīstami ar R 37… Ar 8,5 zirgspēku 494 cm3 motoru, maksimālo ātrumu 90 km/h un ... » Lasīt tālāk• IELŪDZAM PASAULĒ XTikai Inchcape BM Auto salonā sadarbībā ar BMW Financial Services akcijas piedāvājums BMW X3 modeļiem.* • Dāvanā papildaprīkojums par summu 4999 EUR • Īpašs ikmēneša maksājums sākot no 499 EUR • Pirmā iemaksa tikai 10% un līzinga pavasara maksājumu brīvdienas 3 mēneši Turklāt Kasko + OCTA apdrošināšana visam gadam tikai ... » Lasīt tālāk• PAVASARIS. IEDVESMA. INOVĀCIJAS. INDIVIDUALITĀTE. LABĀKAIS PAVASARA APRĪKOJUMS.Kad esat ceļā, vienmēr ir kas jauns, ko atklāt – skaista pludmale, kalni un ielejas, mājīga kafejnīca ceļa malā. Lai kurp Jūs šogad dotos, vēlamies, lai Jūsu ceļojums ir drošs un interesants, tādēļ esam sagatavojuši īpašus piedāvājumus Jums un Jūsu BMW. Plašais BMW oriģinālo aksesuāru un aprīkojuma klāsts atsvaidzinās ... » Lasīt tālāk• BMW Motorrad 90 gadi, 5 daļa: R32BMW Motorrad 90 gadi. R 32 1922. gadā radīts uz rasēšanas dēļa, BMW pirmais motocikls – R 32 – Berlīnes izstādē 1923. gadā izraisīja īstu sensāciju. Apveltīts ar brīnišķīgu dizainu un ekonomisks ekspluatācijā, R 32 kļuva par pamatakmeni, no kura atspērās visa BMW panākumiem bagātā motociklu vēsture… Foto: R 32: ar ... » Lasīt tālāk |
• BMW Motorrad 90 gadi – sākums. 2. daļa stāstā par BMW Motorrad vēsturi.BMW Motorrad 90 gadi – sākums.2. daļa stāstā par BMW Motorrad vēsturi. 2012. gadā, klientiem visā pasaulē piegādājot 106 000 motociklu un Maxi-Scooter modeļu, BMW Motorrad varēja svinēt vēl vienu visu laiku labāko pārdošanas rezultātu, kas reizē bija lieliska dāvana kompānijas 90 gadu jubilejas svinībās. Šis pārdošanas rekords tika sasniegts sarežģītos ekonomiskajos apstākļos, taču kompānijas deviņas desmitgades ilgajā darbībā izaicinājumu nekad nav trūcis. Skats pagātnē atklāj gan ierobežojumus un nepieciešamību piemēroties, gan sīvu konkurenci un nemitīgu inovāciju – lietas, kas palīdzējušas kompānijai kļūt par to, kas tā ir šodien. Pirmā nodaļa: gadi, kas aizveda līdz pirmajam BMW motociklam – R 32 BMW tika nodibināts Pirmā pasaules kara laikā un darbību sāka kā 1913. gadā radītās lidmašīnu motoru kompānijas Rapp Motorenwerke pēctecis. Tā pirmā produkcija bija lidmašīnu motors IIIa, ko īpaši izcēla leģendārā konstruktora Makša Frica izstrādātais karburators, kas salīdzinājumā ar konkurentiem ievērojami samazināja augstuma ietekmi uz motora darbību. 1917. gada 21. jūlijā Rapp Motorewerke tika pārdēvēts par Bayrische Motoren Werke GmbH. Kara laiks nozīmēja, ka mazā kompānija strauji auga. Domājot par darbības paplašināšanu, firma izbūvēja plašu rūpnīcu tieši blakus Obervīzenfeldes lidlaukam Minhenē un turpināja armijas lidmašīnu motoru ražošanu līdz 1918. gadam. Foto: Francis Ceno Dīmers lidotāja tērpā (centrā) kopā ar Maksi Fricu (no kreisās) pie liela augstuma izmēģinājumu lidaparāta. 1918. gadā karš beidzās. Lidmašīnu motoru ražošana – saskaņā ar 1919. gada Versaļas miera līgumu – tika aizliegta. Ierobežojums bija uz daudziem gadiem, taču mirkli pirms tā stāšanās spēkā rūpnīcas testa pilots Francis Ceno Dīmers devās lidojumā ar DFW 37/III. Viņa lidaparāts bija aprīkots ar BMW IV sešcilindru motoru un 87 minūtes ilgušajā lidojumā sasniedza agrāk nepieredzētu 9760 metru augstumu. Šis pasaules rekords kļuva par pirmo garā BMW panākumu ķēdē, kaut gan tolaik, Vācijai liedzot pievienoties Starptautiskajai Aeronautikas federācijai, sasniegums oficiāli netika fiksēts. Meklējot iespējas izdzīvot un dažādot produkciju, milzīgi 19 litru sešcilindru dzinēji ar 226 ZS 1920. gadā tika aizstāti ar 500 cm³ motoru, kas attīstīja vien 6,5 ZS (BMW ar mainīgām sekmēm būvēja arī kravas auto un kuģu četrcilindru motorus). Vēl pavisam jaunās kompānijas nākotnes izredzes uzlabojās, kad dienasgaismu ieraudzīja tās izstrādātais divcilindru motors M2 B 15, kas tika piegādāts vairākiem motociklu ražotājiem. Ņemot vērā, ka motora cilindri novietoti viens otram pretī un virzuļi kustas pretējā virzienā, šos dzinējus iesāka dēvēt par bokseriem jeb Boxer. Vairums motoru nonāca Nurembergas kompānijas Victoria motociklos, palīdzot tiem 1921. gadā gūt lielu popularitāti. Arī kaimiņos strādājošais ražotājs Bayerische Flugzeugwerke modelī Helios izmantoja BMW motoru un transmisiju. 1922. gadā firma savu motoru ražošanu un BMW marku pārdeva uzņēmumam Bayerische Flugzeugwerke un ievācas tā telpās. Tādējādi lidmašīnu ražotāja dibināšanas datums – 1916. gada 7. marts – kļuva arī par Bayerische Motoren Werke AG dzimšanas dienu. Victoria izstrādājot pašiem savus modeļus un Helios ciešot no dažādām tehniskajām problēmām, BMW ģenerālmenedžeris Francis Jozefs Pops kopā ar kolēģiem inženieriem izšķīrās par lielu soli. Labākais veids, kā noturēt BMW motoru būvētāja reputāciju, bija no daļu piegādātāja kļūt par ražotāju ar savu modernu motociklu. Inženieris, kuram uzdeva radīt pirmo BMW motociklu, bija neviens cits kā Maksis Frics, kuru jau pirms Pirmā pasaules kara cienīja kā izcilu inženieri. Pēc tam kad Frics bija strādājis pie sensacionāla Grand Prix uzvarētāja auto 1914. gadā (Mercedes motors), viņš 1917. gadā pievienojās BMW un radīja lidmašīnas motoru IIIa – tajos laikos progresīvāko dzinēju. Lai arī kolēģa Martina Štolles izstrādātais mazais motocikla motors M 2 B 15 pats par sevi nesagādāja grūtības, jauna motocikla konstruēšana, ņemot vēra Boxer īpatnības, talantīgajā inženierī iededzināja lielas ambīcijas. Foto: Ražošana BMW pirmajā motociklu rūpnīcā Minhenē. 1922. gadā dzimis uz rasēšanas dēļa, BMW pirmais motocikls – R32 – kļuva par 1923. gada Berlīnes izstādes sensāciju…. |