Kluba Jaunumi un Pasākumi
BMW X1 un "Latvijas Gada Auto 2017"
BMW Fani, nepieciešams Jūsu balsojums, lai “Latvijas Gada auto Tautas simpātija 2017” pozīciju ieņemtu BMW X1 modelis!
Nobalsot varat šajā linkā: http://www.delfi.lv/latvijas-gada-auto/
Kopā mēs varam! BMW - vislabākais auto! :) ... » Lasīt tālāk
Ginesa rekords “Visvairāk BMW vienuviet”
Saistībā ar BMW 100 gadu jubileju, 7. augustā, Biķernieku trasē tiks uzstādīts rekords – „Visvairāk BMW markas automašīnas vienuviet” (Largest parade of BMW cars). Šāds rekords BMW automašīnām vēl nav uzstādīts un Latvija būs pirmā valsts pasaulē. Aicināti piedalīties visi BMW ... » Lasīt tālāk
BMW Clubs Latvia un BMW Motorrad Club Latvia aicinājums labdarības pasākumam.
Ir Ziemassvētku laiks, kad mēs vairāk domājam par saviem līdzcilvēkiem. Ziemassvētki ir arī labo darbu laiks, kas vēlreiz aicina mūs padomāt arī par tiem cilvēkiem, kuriem varbūt ir paveicies mazliet mazāk, nekā mums. Jo īpaši tā mūsu sabiedrības daļa, ... » Lasīt tālāk
Savā vairāku gadus ilgajā pastāvēšanas vēsturē BMW Clubs Latvia ar milzīgu gandarījumu var lepoties ar vairākām sabiedriskām aktivitātēm. Viena no šīm aktivitātēm ir nu jau par ikgadēju un ilggadīgu tradīciju kļuvusī Labdarības akcija Latvijas bērnu namos. Šī gada janvāra nogalē šāda labdarības akcija tika rīkota ... » Lasīt tālāk
Ir Ziemassvētku laiks, kad mēs vairāk domājam par saviem līdzcilvēkiem. Ziemassvētki ir arī labo darbu laiks, kas vēlreiz aicina mūs padomāt arī par tiem cilvēkiem, kuriem, varbūt, ir paveicies mazliet mazāk, nekā mums. Jo īpaši tā mūsu sabiedrības daļa, kuri atrodas sava dzīvesceļa pašā, pašā sākumā, un kurus mēs savā ... » Lasīt tālāk
|
• Ciemošanās un BMW X1, BMW Gran Turismo testi Lietuvā
BMW Club Latvia, atsaucoties Lietuvas BMW kluba uzaicinājumam, šā gada 6. februārī devās uz Lietuvu, lai piedalītos ziemas veiklības braucienos lidlauka teritorijā un izmēģinātu jaunās BMW X1 un BMW Gran Turismo automašīnas .
Panākumi
„Divi zaķi ar vienu šāvienu!” – tā laikam varētu teikt par BMW Club Latvia braucienu uz Lietuvu, kur izdevās apvienot gan veiklības braucienus pa trasi, gan jaunā BMW X1 un BMW Gran Turismo testus.
Pateicoties oficiālā BMW pārstāvja Latvijā „BM Auto” atbalstam, kluba biedriem braucienam uz Lietuvu tika iedotas BMW X1 un BMW Gran Turismo automašīnas. Abas automašīnas bija iespēja izmēģināt ne tikai braucot pa ceļu, bet arī netradicionālos apstākļos - uz piesnigušās, apledojušās trases. Testi izvērtās tik veiksmīgi, ka viens no kluba biedriem braucienos ar BMW X1 ieguva 1. vietu, bet cits kluba biedrs ar BMW Gran Turismo ieguva 3. vietu. Konkurence, kurā piedalījās abi biedri, bija liela un izcīnītās vietas nebūt nenāca viegli. Biedriem, kuri startēja ar savām automašīnām (BMW E36 un BMW E46) šoreiz tik labi neveicās, bet tas netraucēja izmēģināt arī jaunās paaudzes BMW modeļus, lai salīdzinātu izjūtas braucienos gan ar saviem BMW, gan jaunākās paaudzes modeļiem.
Brauciens
Vēsā 2010. gada 6. februāra rītā visi BMW Club Latvia biedri ir sapulcējušies pie „BM Auto”, lai dotos braucienā uz Lietuvu. Uz Lietuvu kopā izbrauc 5 automašīnas, abās „BM Auto” piešķirtajās automašīnās jau pa ceļam nomainās automašīnas šoferi, lai visiem kluba biedriem būtu iespēja izmēģināt jaunās paaudzes BMW.
Ierodoties Lietuvas lidostā, kluba biedrus viesmīlīgi sagaida Lietuvas BMW kluba pārstāvji, kas ir organizatori nu jau par tradīciju kļuvušajiem ziemas veiklības braucieniem. Iesākumā sacensību organizatori izstāsta īsu instruktāžu un dalībnieki var doties izpētīt trasi, lai saprastu, kā labāk braukt. Veiklības braucienos BMW Club Latvia pārstāvēja 4 automašīnas ar 6 biedriem un visi kā viens apgalvoja, ka trase dēļ seguma vien bija interesanti izbraucama.
Katram dalībniekam tika piešķirta trases shēma, taču, ņemot vērā to, ka netika organizēti treniņbraucieni, vienam braukt bija apgrūtinoši un katram no braucējiem blakus sēdēja kāds līdzbraucējs (stūrmanis), kurš lasīja priekšā karti. Pati trase bija klāta ar sniegu un ledu, uz kuras ar tādām mašīnām kā BMW E36 un BMW E34 bez ASC bija apgrūtināti uzsākt kustību.
Braucienu laikā gan dalībniekiem, gan skatītājiem un līdzjutējiem bija iespējams sasildīties un paēst blakus esošajā kafejnīcā. Ļoti pozitīvi bija vērtējams tas, ka pauzes starp braucieniem nebija garas un pasākums varēja beigties laicīgi. Pēc aktīvas izbraukāšanās pa trasi un vietu sadalīšanas sekoja svinīgā apbalvošana, kur uz goda pjedestāla tika aicināti arī divi BMW Club Latvia pārstāvji- Māris Gauers (Hals) un Anrijs Anspoks (Spoks). Nobeigumā BMW Club Latvia prezidents Mārcis Kaktiņš pateicās Lietuvas BMW klubam par jauko un iespaidiem bagāto pasākumu, kā arī uzaicināja Lietuvas BMW kluba biedrus ierasties uz BMW Club Latvia organizēto BMW Open Track Day 2010 šā gada maijā.
Iespaidi par BMW X1 un BMW Gran Turismo
Anrijs Anspoks (Spoks)
Iespaidi par BMW X1 xDrive 23d (6-pakāpju automāts)
„Bauda ir BMW X1”...vai tā ir? Manuprāt, tā tiešām ir! BMW X1, kas ir izveidots balstoties uz 3. sērijas modeļa E90 bāzes, ir augstāks un efektīvāks.
Testa brauciena laikā, kur kopā tika nobraukti ap 300 km, bija iespēja izbaudīt šo auto uz taisna ceļa, lielveikalu šaurajās stāvvietās, sniegotā apledojušā lidlaukā ar apbraucamiem šķēršļiem, kā arī ikdienas pilsētas režīmā.
Līdzīgi kā 3. sērijas automašīnām, dēļ mazajiem izmēriem un piekares īpatnībām auto ir ļoti labi un precīzi vadāms. Automašīnas piekare nav no mīkstākajām, līdz ar to auto lieki nesvārstās asāku pagriezienu rezultātā, kas pie katras stūres pagrieziena sniedz vadītājam automašīnas vadāmības precizitāti. Neskatoties uz to, braucot pa taisnu ceļu, automašīna liekas pietiekoši „mīksta” un ielas bedres pārbrauc laideni. Līdzīgi kā BMW X5 modelim un, iespējams, arī pārējiem BMW X1 modeļiem, automašīnai ir ļoti izteikta stūres elektriskās cietības regulēšana – braucot ar mazāku ātrumu, tā ir vieglāk pagriežama, taču pie lielāka ātruma, tā ir „cietāka”, kas rada stabilāku un drošāku vadāmību.
BMW X1 pagrieziena rādiuss ir ļoti līdzīgs kā 3. sērijas E90 modelim. Ņemot vērā automašīnas mazos gabarītus, mazajās un lielajās pagalmu stāvvietās ir viegli „izgrozīties”. Vienīgi, kā tas bieži ir novērots hečbekam un vispār visu marku jaunajiem modeļiem, atpakaļskata pārredzamība ir salīdzinoši ierobežota, tāpēc drošai braukšanai, lai neapskādētu automašīnu, ļoti labi noder „parkošanās” sensori.
Braucot pa sniegu, šīs automašīnas uzrāviens ir gandrīz identisks kā uz sausa asfalta, jo pašregulējošā visu riteņu piedziņa veic savu darbu godam. Tikai nedaudz jāuzmanās ar apstāšanos, jo pie apstāšanās saglabājas tādas pašas īpašības kā jebkurai citai automašīnai – automašīnas inercei un bremzēšanas ceļam vairāk nav saistības ar pilnpiedziņu. Manevrējot sniegā vai uz ledus, automašīna uzvedas mazliet neparedzami, ja nav iepriekšēju iemaņu šādas automašīnas vadīšanā, bet tas ir normāli. Neskatoties uz visu, BMW X1, pateicoties tā salīdzinoši mazajiem izmēriem, ir ļoti manevrēt spējīgs gan dažādos laika apstākļos, gan uz dažādiem braucamās daļas segumiem.
xDrive versija- šī pilnpiedziņas versija nekad nevar būt slikta. Tā vienmēr ir bijusi un paliks ir kā automašīnas pievienotā vērtība. Ļoti pozitīvi var vērtēt to, ka tas nav pamanāms, jo nekas vizuāli par to neliecina, kā tas parasti ir apvidus automašīnām, kurām virsbūves garums aiz riteņiem uz priekšu un aizmuguri ir īsāks kā vienasu piedziņas automašīnām. Toties to var labi izjust gan sniegotā, netīrītā pilsētā, gan arī nobraucot no ceļa ārpus pilsētas robežām. Ir tik patīkami, kad pilsētā Tu vari izbraukt no kupenas, kuru tikko ir uzšķūrējis sniega tīrītājs.
Pilsētā BMW X1 ir kā parasts 3. sērijas BMW ar visām tā priekšrocībām. Pateicoties izmēriem, automašīnu ir viegli „noparkot” jebkurā tam piemērotā vietā, tāpat arī saglabājās automašīnas asā un ātrā manevrēt spēja. Pie tam ir patīkamas izjūtas, sēžot mazliet augstāk par pārējiem vieglo automašīnu vadītājiem, jo ir daudz lielāka pārredzamība.
BMW X1 salons un tā izmēri arī ir līdzīgi BMW 3. sērijas modelim. Jāatzīmē, ka vieta BMW X1 automašīnas aizmugurē sēdošajiem ir mazāka nekā, piemēram, BMW 3. sērijas E90 sedanā, kas tika pārbaudīts, kad BMW X1 testēja Jānis Kārkliņš (arī viņa paša īpašumā ir BMW E90). Tāpat, atverot šī hečbeka bagāžnieku, savādi bija redzēt BMW X1 vienkāršo salona bagāžas pārsegu jeb „plauktu”. Tas atgādināja 80-to un 90-to gadu modeļu vienkāršo konstrukciju un izskatu, bet neskatoties uz to, tas savas funkcijas veic labi. Ļoti patīkami bija sajust izmaiņas priekšējos sēdekļos, salīdzinot tos ar iepriekšējās paaudzes 3. sērijas BMW priekšējiem sēdekļiem. BMW X1 sēdekļi ir mazliet šaurāki un vairāk ķermeni- apņemošāki, kas rada patīkamu un stabilāku braukšanas sajūtu gan vadītājam, gan blakussēdētājam.
Testā izmantotais BMW X1 ar divu litru dīzeļdzinēju, divām turbīnām, 400 Nm griezes momentu un 204 Zs ar automātisko 6-pakāpju ātrumkārbu, manā uztverē, ir ļoti dinamisks auto, braucot tiešām sniedzot vairāk prieka un baudas. Apdzīšanas manevrs pie 90 km/h ar paātrinājumu šim auto ir tīrais nieks, kaut arī salonā sēž vadītājs un trīs pasažieri. Vienīgais, ka pie lielākiem apgriezieniem tomēr var just četrcilindu dzinēja troksni, kurš ir spalgāks un ne tik patīkams kā sešcilindru dīzelim. Tomēr tas viss ir saprotams un galu galā šis ir vidējas klases auto un tam nemaz nav iespējami un vajadzīgi seši cilindri dīzeļa dzinēja versijā, jo iespaidīgais griezes moments un zirgspēki pilnībā nodrošina nepieciešamo jaudu.
Kopsavilkumā var teikt, ka BMW X1 ir paaugstināts 3. sērijas BMW ar pilnpiedziņu, lai arī sDrive versijā tam ir tikai aizmugures piedziņa. Jebkurā gadījumā tas ir ļoti pievilcīgs un komfortabls vidējās klases automobilis, kurā ir bauda braukt. Pilnpiedziņa piedod papildus komfortu netradicionālu ceļa segumu izbraukšanā. Auto ir labi manevrēt spējīgs, ņemot vērā tā gabarītus, dzinēju un piekari. Salonā nav daudz vietas, bet tajā pašā laikā tas ir pietiekoši ērts normāla izmēra vadītājam un pasažieriem. Manā skatījumā, dzinēju izvēlē varēja arī būt kāds mazāks benzīna dzinējs, bet kopumā šim modelim dzinēju pietiek – 2,8 benzīns un 2,0 litru divu jaudu dīzeļdzinēji - viens ar 350 Nm/177 Zs un otrs ar 400 Nm/204 Zs. BMW X1 piedāvā ļoti labi attiecību – „cena pret kvalitāti”! Manuprāt, auto ir piemērots jebkura dzimuma, vecuma un tipa cilvēkiem, kaut arī uzsvaru es vairāk lieku uz sievietēm.
Artūrs Ronis (Archins)
Iespaidi par BMW 530 Gran Turismo:
BMW 530 Gran Turismo - pietiekoši liels un iespaidīgs auto, kurš, neskatoties uz piedāvāto jaudu, patērē pārsteidzoši maz degvielas un ir ļoti ērts gan šoferim, gan pasažieriem.
Automašīna ar saviem 245 Zs, 540 Nm un 8-pakāpju automātisko ātrumkārbu patērē neticami maz degvielas - braucot pa šoseju pie 110 km/h 6,5 l, bet pilsētā braucot ar atļauto ātrumu 7,8 l. Manuprāt, automašīna varēja būt nedaudz atsaucīgāka uz gāzes pedāli.
Viens no plusiem, ko nevar nepieminēt, runājot par BMW GT, ir tas, ka auto ir ļoti ērts gan vadītājam, gan pasažieriem, jo arī automašīnas aizmugurējajiem sēdekļiem ir iespējas regulēt beņķus, kas noteikti ir neatsverams atbalsts komfortablai braukšanai garākos pārbraucienos.
BMW GT ir viegli pārvaldāmas funkcijas gan uz stūres, gan viduskonsolē, neskatoties uz to, ka funkciju piedāvājums ir diez gan plašs. It kā sīkums, bet patīkami- acīm tīkamā tonī degošs paneļa apgaismojums, kas naktī nenogurdina acis, USB ports un ērts un ļoti praktisks lietošanā „bi-modal” bagāžnieka vāks.
Lieli interesi daudzos izraisīja un atzinīgi tika novērtētas arī kameras, kas ir uzstādītas gan automašīnas priekšpusē, gan aizmugurē, lai palīdzētu orientēties lielās automašīnas gabarītos.
Ja skatās uz auto vadāmību, tad var teikt, ka BMW GT ir automašīna, kas vadās ļoti labi!
Klubs izsaka lielu paldies Lietuvas BMW klubam par uzaicinājumu uz šo aizraujošo pasākumu, kā arī savam sadarbības partnerim „BM Auto”, kurš deva iespēju izmēģināt jauno BMW X1 un BMW Gran Turismo un vēl iegūt ar tām godalgotas vietas!
Galerija - Ciemošanās un BMW X1 un BMW Gran Turismo testi Lietuvā
Dace Teibe
(Exclusivity)
|