Kluba Biedriem

Lietotājvārds

Parole

• Ja tev neizdodas pieslēgties izmanto šo saikni!
Kā man kļūt par BMW Kluba biedru?
• Ko es iegūšū kļūstot par BMW Kluba biedru?

Dīlera Ziņas

Jaunais BMW X5

Jaunais BMW X5 • Trešās paaudzes BMW X5, "Sports Activity Vehicle" segmenta pamatlicējs un pasaules tirgus līderis savā klasē, nodrošina jaunus iespaidīga dizaina, liela plašuma, mūsdienīgas daudzpusības standartus, kā arī lielu braukšanas prieku. • Raksturīga pazīme ir pilnveidots virsbūves dizains; iespaidīgs, satraucošs izskats no ... » Lasīt tālāk
 

BMW Motorrad 90 gadi: 6. daļa - R 37 – BMW dodas sportot

BMW Motorrad 90 gadi: 6. daļa - R 37 – BMW dodas sportot Oriģinālā R 32 tūlītējie panākumi ļāva BMW kļūt par nopietnu industrijas spēlētāju pat vēl piecus gadus, pirms kompānija sāka izstrādāt tās pirmo automobili, turklāt ikoniskais modelis marku ieveda motoru sporta pasaules augstākajā līmenī. Esiet pazīstami ar R 37… Ar 8,5 zirgspēku 494 cm3 motoru, maksimālo ātrumu 90 km/h un ... » Lasīt tālāk
 

IELŪDZAM PASAULĒ X

IELŪDZAM PASAULĒ X Tikai Inchcape BM Auto salonā sadarbībā ar BMW Financial Services akcijas piedāvājums BMW X3 modeļiem.* • Dāvanā papildaprīkojums par summu 4999 EUR • Īpašs ikmēneša maksājums sākot no 499 EUR • Pirmā iemaksa tikai 10% un līzinga pavasara maksājumu brīvdienas 3 mēneši Turklāt Kasko + OCTA apdrošināšana visam gadam tikai ... » Lasīt tālāk
 

PAVASARIS. IEDVESMA. INOVĀCIJAS. INDIVIDUALITĀTE. LABĀKAIS PAVASARA APRĪKOJUMS.

PAVASARIS. IEDVESMA. INOVĀCIJAS. INDIVIDUALITĀTE. LABĀKAIS PAVASARA APRĪKOJUMS. Kad esat ceļā, vienmēr ir kas jauns, ko atklāt – skaista pludmale, kalni un ielejas, mājīga kafejnīca ceļa malā. Lai kurp Jūs šogad dotos, vēlamies, lai Jūsu ceļojums ir drošs un interesants, tādēļ esam sagatavojuši īpašus piedāvājumus Jums un Jūsu BMW. Plašais BMW oriģinālo aksesuāru un aprīkojuma klāsts atsvaidzinās ... » Lasīt tālāk
 

BMW Motorrad 90 gadi, 5 daļa: R32

BMW Motorrad 90 gadi, 5 daļa: R32 BMW Motorrad 90 gadi. R 32 1922. gadā radīts uz rasēšanas dēļa, BMW pirmais motocikls – R 32 – Berlīnes izstādē 1923. gadā izraisīja īstu sensāciju. Apveltīts ar brīnišķīgu dizainu un ekonomisks ekspluatācijā, R 32 kļuva par pamatakmeni, no kura atspērās visa BMW panākumiem bagātā motociklu vēsture… Foto: R 32: ar ... » Lasīt tālāk
 

• BMW Motorrad 90 gadi: 3. daļa, stāsts par BMW logotipu

BMW Motorrad 90 gadi: 3. daļa, stāsts par BMW logotipu BMW Motorrad šogad svin 90. jubileju, taču pašas BMW emblēmas vēsture aizsākās vēl pirms vairāk nekā 95 gadiem. Kopš tā laika apaļais simbols ir kļuvis par vienu no atpazītākajām firmas zīmēm pasaulē, kā arī par sinonīmu milzīgiem komerciālajiem panākumiem. Daudzi uzskata, ka emblēmas simbols ir saistīts ar lidaparātu motoriem, un tajā atainots propellers. Taču tas, kā atklāj emblēmas vēsture, ir tikai mīts…

1917. gada jūlijā Francis Jozefs Pops, vēloties distancēties no bijušās Rapp Motorenwerke lidmašīnu motoru fabrikas, reģistrēja Bayerische Motoren Werke vārdu. Tas bija svarīgs solis, ja kompānija vēlējās atrast jaunus klientus un ceļu pretī izaugsmei. Tā tika radīts nosaukums, taču trūka logo…

Tā paša gada 5. oktobrī Ķeizara tirdzniecības zīmju reģistrā ar numuru 221388 tika reģistrēts BMW. Emblēmas pamatā bija tāds pats aplis, kādu iepriekš izmantoja Rapp, taču augšdaļu greznoja trīs BMW burti, bet iekšējo daļu Bavārijas brīvvalsts nacionālās krāsas – zilā un baltā. Tās gan atainotas it kā ačgārnā secībā, jo izmantot valsts simbolus komerczīmēs bija nelikumīgi.

Emblēmas simbols gan nekādā veidā nebija saistīts ar lidmašīnu motoriem vai propelleriem. Pamatu priekšstatam, ka zilajam un baltajam varētu būt kāda saistība ar lidaparātiem, ielika kādas 1929. gada reklāmas attēls, kurā BMW emblēma it kā integrēta rotējošā lidmašīnas propellerā.

Vēsturiski reklāmas radīšana sakrita ar Lielās depresijas sākumu un laiku, kad BMW ieguva licenci ražot Pratt & Whitney radiālos lidmašīnu motorus. Uzņēmuma reklāmas daļa izmantoja apaļo emblēmu un BMW mantojumu, lai vairotu radiālo motoru noietu.

Ideju par rotējošajiem propelleriem 1942. gada BMW žurnālā piemin Vilhelms Fārenkopfs. Raksts ir papildināts ar iespaidīgiem fotoattēliem, kuros redzami lidaparāti un to propelleri. Tā leģenda ir dzimusi.
Logo tika reģistrēts 5. oktobrī, taču līdz tam tā lietojums bija visai ierobežots. 1917. gada 1. oktobrī Francis Jozefs Pops saņēma sertifikātu, kas apliecināja viņa iecelšanu uzņēmuma vadītāja amatā, un šo dokumentu greznoja nu jau pazīstamais BMW aplis.

90 gadu gaitā apaļās emblēmas dizaina pamats ir palicis nemainīgs, taču, laikam ejot, tas ir piedzīvojis šādas tādas pārmaiņas. Pirmajā variantā emblēmas ārējās līnijas un burti bija zelta krāsā, taču 1923. gadā, kad dienasgaismu ieraudzīja markas pirmais motocikls R32, tā tika nedaudz pārveidota. Burti aizvien bija zelta, taču līnijas tagad bija biezākas un paši burti cits citam tuvāk. Jauno stilu BMW 1933. gadā pieteica Vācijas tirdzniecības zīmju reģistrā, bet 1934. gadā – starptautiskajā reģistrā. Kā izrādījās, tas gan nekavēja dažādu citu versiju lietošanu.
Kādā no agrīnajām BMW reklāmām 1918. gadā bija redzami “Krītošie apļi”. Tā kompānijas tirgziņi vēlējas pastiprināt jaunās markas atpazīstamību, kā arī iezīmēt esošos produktus un pieteikt tos, kas gaidāmi nākotnē.

Vēlākajās reklāmās, plakātos un pat uz automobiļiem un motocikliem bija redzamas dažādi stilizētas BMW emblēmas. Mainījās gan proporcijas, gan zilās krāsas tonis, savukārt burti – dažādu izmēru – varēja būt serif vai sans-serif šriftā zelta, baltā vai sudraba krāsā. Šķiet, ka tālaika daudzajām izmaiņām nav nekāda cita izskaidrojuma kā vien mākslinieku un tirgziņu personīgie ieskati par dizaina piemērotību tam vai citam emblēmas lietojumam.
Tomēr 50. gados notika emblēmas un tās lietojumu standartizēšana. Tā trīs BMW burti kļuva balti vai, emblēmu liekot uz auto vai motocikla, sudraba krāsā. 60. gados serif šrifts tikai aizstāts ar sans-serif, un šāda emblēma jau 1966. gadā rotāja visus motociklus.

Ilustrācija: BMW apaļā emblēma hronoloģiskā secībā: 1927, 1933, 1954, 1979, 2007
Vēlāk burti kļuva nedaudz masīvāki, taču principā BMW emblēma pārmaiņām vairs netika pakļauta. Tiesa, tāda kā flirtēšana ar to notika 70. un 80. gados, kad parādījās Motorsport emblēmas versija – BMW logo ieskaujot sporta nodaļas krāsām. 1997. gadā BMW drukas darbos pārgāja uz trīsdimensiju emblēmu – ar greznāku un dinamiskāku dizainu.

Patlaban BMW apaļā emblēma ir starp pasaules desmit atpazīstamākajiem komerciālajiem logotipiem un pamatoti uzskatāma par ikonisku simbolu. Oriģinālais dizains ar tā vienkāršību un simbolismu ir izturējis laika pārbaudi.